VodafoneZiggo heeft goed 1e kwartaal 2020
In het eerste kwartaal van 2020 heeft VodafoneZiggo het zó goed gedaan, dat er zelfs een aantal records gesneuveld zijn. In dit artikel bespreken we het eerste kwartaal van VodafoneZiggo. Lees dus verder!
VodafoneZiggo eerste kwartaal
VodafoneZiggo zag op meerdere vlakken een groei in het eerste kwartaal van 2020. De meeste groei kwam uit verhoogde omzet per kabel klant en een groei in aantal sim only klanten. De totale omzet van VodafoneZiggo groeide met 3,3%. Dit is het 4e kwartaal op rij waarin de provider een groei laat zien. Hiermee pakt VodafoneZiggo een record, de omzet is namelijk op zijn hoogste niveau allertijden.
Meer sim only klanten voor VodafoneZiggo
Vodafone zag een groei in het aantal sim only klanten. Er kwamen in totaal 46.000 nieuwe klanten bij. Dit zorgde voor een stijging van de omzet uit sim only abonnementen van 4,2%. De inkomsten per sim only klant daalde wel in het eerste kwartaal. De omzet per sim only klant daalde met 5%. Voorgaande kwartalen was dit nog meer. De reden van de daling in omzet per sim only klant, is de daling van inkomsten uit ‘out of bundle’ kosten.
Andere providers in 1e kwartaal
VodafoneZiggo had dus een goed 1e kwartaal, maar is niet de enige provider. Ook T-Mobile had een goed eerste kwartaal. Zij verwelkomde in het eerste kwartaal 67.000 nieuwe mobiele klanten en zagen hun omzet met 10,6% stijging. Ook KPN groeide in aantal klanten, daar kwamen er in totaal 24.000 nieuwe klanten bij, maar gingen er ook 13.000 klanten weg.
Invloed corona op sim only markt
Door de coronacrisis wordt er minder gereisd. Dit zorgt ervoor dat providers minder inkomsten genereren uit ‘out of bundle’ kosten. Dit zag je ook al gelijk terug in de omzetcijfers van kwartaal 1. VodafoneZiggo heeft zijn verwachte omzet naar beneden aangepast. De verwachting is dus dat corona ook voor de sim only markt negatieve effecten zal hebben.
Vind je dit artikel interessant?
Let us know!