Written by Donat Berisha

Tele2 focus op eigen keuze: Bepaal het helemaal

Tele2 legt in de nieuwe merkcampagne de focus op het maken van eigen keuzes. Vanaf 2015 richtte de telecomprovider zich vooral op sim only onbeperkt internet en gebruikte het de slogan: ‘niet omdat het moet, maar omdat het kan’. Vanaf april 2021 gaat de campagne van start met de nieuwe slogan: ‘bepaal het helemaal’.

Positionering & Onbeperkt data

Hoewel Tele2 nog altijd abonnementen met onbeperkt internet aanbiedt, verschuift nu de focus naar het maken van je eigen keuzes en het zelf bepalen als klant (Bepaal het helemaal):

“We merkten dat de positionering als dé dataprovider van Nederland, die in 2015 enorm vernieuwend en baanbrekend was, anno 2021 niet meer de juiste is. We geloven dat het niet meer over de oneindige mogelijkheden gaat, maar veel meer over wat je met die data kunt doen en hoe je het wilt gebruiken. De huidige positionering met unlimited data is niet meer onderscheidend op de markt, zoals dat wel het geval was in 2015”, zegt Tele2 communicatie- en brandmanager Margaret Kreuger.

Marktaandeel Tele2

Het huidige totale marktaandeel van Tele2 ligt rond de tien procent. In 2015 waren zij één van de eerste providers die de unlimited data abonnement aanboden. Tele2 had in 2019 een marktaandeel op onbeperkt internet abonnementen van 36 procent. Inmiddels hebben steeds meer providers sim only met onbeperkt data (naast Tele2: Budget Mobiel, Vodafone, KPN en T-Mobile). In 2020 was het aandeel van Tele2 nog maar 27 procent, wat er mede voor gezorgd heeft dat het telecombedrijf het over een andere boeg gaat gooien.

Onderscheiden met alternatieven

Tele2 gaat niet stoppen met het aanbieden van de unlimited data abonnementen. Om zich te onderscheiden kiezen ze nu voor alternatieven. “We zetten alternatieven in zoals ‘Unlimited data elk weekend’, waarbij je in het weekend unlimited data hebt”, zegt Kreuger. Tele2 gaat zich vanaf nu dus meer richten op alleen unlimited data, maar gaat proberen de klant zoveel mogelijk opties te geven aan de klant zodat zij voldoen aan de slogan: ‘bepaal het helemaal’.

Geef een antwoord

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × vier =