T-Mobile ziet omzet groeien
De omzet van T-Mobile is in het laatste kwartaal van 2016 met bijna 5% gestegen, ten opzichte van vorige jaar, naar maar liefst 365 miljoen euro. Hierin is de omzet van de nieuwe TV-dienst T-Mobile Thuis ook meegenomen, wat toch alweer 4 miljoen bedraagt. T-Mobile heeft in 2016 flink geïnvesteerd in het verbeteren van de diensten, wat een succes is gebleken.
Het succes van T-Mobile
Het grootste deel van de omzet heeft T-Mobile te danken aan haar telecomdiensten, waar ook haar oorsprong ligt. Er is een verschuiving zichtbaar van prepaid naar postpaid klanten (vooraf betaalde abonnementen of bundels). T-Mobile zag namelijk 28.000 prepaid klanten verdwijnen, maar daarentegen kwamen er 71.000 postpaid klanten bij, welke maandelijks gemiddeld €25,- uitgeven. De prepaid klanten geven maandelijks gemiddeld €4,- uit aan de diensten van T-Mobile. Dit is een kleine daling ten opzichte van het voorgaande jaar, terwijl het verbruik wel gestegen is met gemiddeld 191 belminuten per maand. Ook het gebruik van mobiel internet blijft gestaag stijgen. Dit betekent dat belminuten en MB’s in (sommige) abonnementen goedkoper zijn geworden!
Het gaat T-Mobile voor de wind. Volgens de nieuwe CEO is deze omzetstijging te danken aan het verbeterde netwerk dat zij de klant bieden. In testen en vergelijkingen van het netwerk komt T-Mobile vaak als één van de beste uit de bus. Ook blijven de klanten over het algemeen langer trouw aan de provider. Met de nieuwe TV-dienst T-Mobile Thuis hebben ook alweer 164.000 extra klanten zich aan het bedrijf gebonden.
De toekomstplannen
Van de omzet die het bedrijf maakt, wordt het grootste deel direct weer geïnvesteerd in het verbeteren van het netwerk. Mede om de dienst ‘unlimited data’ te verbeteren. Ook wordt er een groot deel geïnvesteerd in marketing & sales. T-Mobile wilt zich de komende jaren voornamelijk richten op het vergroten van de klantenbestand en klanttevredenheid en verbetering van diensten en het netwerk.