T-Mobile NL behaalt mooie groei dankzij zakelijke markt
Ook in het vierde kwartaal van 2018 boekte T-Mobile NL een mooie omzet, ditmaal 360 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat bedroeg 104 miljoen euro. De grootste procentuele groei van provider T-Mobile Nederland was te zien in de zakelijke markt; met een omzet van 70 miljoen euro zag T-Mobile een groei in de zakelijke markt van 7,7%. Dit is het tiende kwartaal op rij dat T-Mobile groeit in de zakelijke B2B-markt en het bevestigt tevens de groei van de zakelijke provider markt.
Groeicijfers van T-Mobile Nederland
T-Mobile’s omzet in het laatste kwartaal van 2018 bedroeg 360 miljoen euro, wat een procentuele groei van 5,3% inhoudt. Ook in de vaste sector is een groei te zien: in Q4 2018 nam het aantal klanten toe met 14.000, waardoor het totaal 241.000 klanten werd. De gemiddelde omzet per klant (ARPU) is 38,5 euro, wat hoger is dan het vorige kwartaal (38,1 euro).Daarnaast steeg het bedrijfsresultaat (EBÏTDA) met 11 procent naar 104 miljoen euro.
Wanneer de cijfers opgesplitst worden, zien we dat de zakelijke markt het hardst groeit: de omzet was 70 miljoen euro, de procentuele groei 7,7%. Vergeleken met de consumentenmarkt, die een groei van 3,6% zag met een omzet van 231 miljoen euro, is dit natuurlijk een aanzienlijke groei. Dit sluit aan met een groeiende zakelijke/B2B sim only markt. Mobiele providers zetten steeds meer in op de zakelijke sim only markt, wat ook te zien is aan bijvoorbeeld de groei van provider T-Mobile binnen deze markt.
Groei in de zakelijke markt
De zakelijke sim only markt groeit. Steeds meer bedrijven zien het nut van een zakelijke sim only in, onder andere omdat je altijd bereikbaar bent en je serviceniveau groeit. Daarnaast versterkt een zakelijke sim only de communicatie tussen collega’s en brengt het belastingvoordelen, wat de winst natuurlijk ten goede komt. Al deze redenen maken een zakelijke sim only aantrekkelijk.