Written by Mo Maghsoudi

Simpel meest aanbevolen mobiele aanbieder

In de eerste zes maanden van 2019 is provider Simpel uitgeroepen tot meest aanbevolen post-paid aanbieder. Hiermee heeft Simpel de provider Simyo van de troon gestoten. Het dochterbedrijf van KPN werd al zes keer eerder uitgeroepen als provider met het hoogste Word of Mouth score op de website van Telecompaper.

Simpel toch beter dan Simyo?

Een interessante ontwikkeling. Eerder dit jaar hebben we het gehad over welke provider beter is: Simyo of Simpel? Uit dit korte onderzoek kwam naar voren dat beide providers het erg goed doen, maar dat Simpel ‘simpelweg’ de goedkopere van de twee providers is. Nu blijkt dat de WoM rankings van Simpel ook ineens Simyo zijn voorbijgestreefd.

Word of Mouth rankings

Elk half jaar wordt er een Word of Mouth ranking bijgehouden. Hierbij wordt gekeken naar wat klanten vinden van de mobiele diensten van post-paid providers en in welke mate zij deze diensten zouden aanbevelen. Bij de afgelopen meting lagen de uitslagen van de tien onderzochte providers dicht bij elkaar. Er was slechts een procentuele verschil van dertien tussen de nummer één en de laatste.

Uitslagen liggen dicht bij elkaar

Het verschil tussen de nummers twee tot en met negen is nog kleiner, namelijk zes procent. Simpel staat op nummer één een ranking score van 79, Simyo staat op nummer twee met 76 procentpunten en KPN op nummer drie MET 75 punten. Als laatste staat Youfone. Ondanks dat de aanbieder laatste staat heeft het wel een stijging meegemaakt van zeven procent. Hiermee behoort het tot het rijtje van andere provider welke een grotere stijging hebben meegemaakt, namelijk Tele2, Vodafone en Simpel. De enige twee providers die een lichte daling hebben meegemaakt zijn Ben en Simyo.

Simpel stijgt sneller

Toch heeft Simpel het beter gedaan dan andere providers. De afgelopen drie jaar is een grote stijging geweest voor SImpel. De aanbieder heeft een groei meegemaakt van 54 procent in 2016 naar 79 procent in 2019. Hiermee is de stijging hoger dan de gemiddelde stijging van alle providers. De belangrijkste reden hiertoe is de prijs/kwaliteit van de provider, gevolgd door de maandelijkse kosten en de kwaliteit van verbinding en bereik. Met het stoppen van het prepaid aanbod heeft Simpel nog meer ruimte over om zich te richten op het postpaid aanbod.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 × vijf =