Written by SimonlyCheck

Sim only nummerbehoud

Sim only nummerbehoud is het behouden van je telefoonnummer als je overstapt naar een andere netwerkprovider bij de aanschaf van een nieuwe mobiel met abonnement of het afsluiten van een sim only abonnement bij een andere netwerkprovider. Door de vele stunts die er plaatsvinden en mensen die beseffen dat een telefoon niet na 2 jaar gelijk helemaal is afgeschreven komt het dan ook veelvoudig voor dat mensen overstappen en dan vergelijken tussen de verschillende providers die zich op dat moment op de markt bevinden. Hierbij kiezen ze dan ook regelmatig voor een andere netwerkprovider dan waar ze op dit moment zitten. Veel mensen vinden het ook handig om dan hun nummer te behouden aangezien dit bekend is bij vrienden, familie kennissen en andere partijen. Onderschat niet dat je bij veel bedrijven waar je zaken mee doet voor een hele hoop zaken ooit jouw nummer hebt opgegeven zodat ze je telefonisch kunnen bereiken. Indien je jouw nummer niet meeneemt zal je ook al deze partijen af moeten gaan om jouw nummer te wijzigen in het nummer dat je gaat krijgen bij een nieuw abonnement. Het meenemen van je nummer is dus serieus even iets om goed over na te denken.

Ga je een nieuw abonnement afsluiten dan is het normaal gesproken zo dat je bij de nieuwe provider aan moet geven dat je over wilt stappen met nummerbehoud, waarna hun dit automatisch voor jouw gaan regelen. Het kan voorkomen dat je zelf nog wat handelingen moet verrichten voor het behouden van je nummer. Vraag dit aan de nieuwe netwerkprovider waar je het abonnement gaat afsluiten of raadpleeg indien nodig ook je huidige netwerkprovider.

Kan ik altijd sim only nummerbehoud aanvragen?

Je kunt altijd jouw nummer meenemen naar een nieuw contract bij een andere partij. Normaal gesproken zit er bij het afsluiten van je nieuwe abonnement een machtigingsformulier waar je op aangeeft dat je jouw huidige telefoonnummer mee wilt nemen naar het nieuwe abonnement bij iemand anders. Op deze manier kun je het dus tegelijkertijd bij het afsluiten van een nieuw abonnement direct in orde maken. Gemiddeld zal het ongeveer 10 dagen duren voordat alles is geregeld en je nummer is meegenomen. Is je abonnement echter nog niet helemaal afgelopen dan kan het soms wat langer duren. Hoe dan ook, de provider waarvan je het nummer meeneemt zal altijd volledige medewerking moeten verlenen om het voor jouw mogelijk te maken je nummer mee te nemen. Doorgaans zal dit dan ook vlekkeloos verlopen en is alles snel en simpel geregeld.
Komt het toch sporadisch voor dat een provider het te bont maakt en het nummerbehoud op wat voor manier dan ook zwaar wordt bemoeilijkt, dan kun je altijd nog de geschillencommissie voor telecommunicatiediensten inschakelen die je dan kunnen helpen met het regelen van jouw nummerbehoud. Deze partij is bekend met problemen in telecomland en zorgen ervoor dat bepaalde zaken toch snel opgelost kunnen worden. Voor meer informatie kun je hier kijken voor geschillen over sim only nummerbehoud

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

9 − drie =