Written by Donat Berisha

Sim only abonnement wijzigen

Wil je je sim only aanpassen? Dit kan bij alle providers! Of het nou je Lebara abonnement wijzigen of je T-Mobile bundel verhogen is: je bent met een sim only flexibel. Dit is ook belangrijk, omdat velen een sim only van 1 of 2 jaar hebben. Maar hoe doe je dat eigenlijk, je sim only abonnement wijzigen (per provider)? En wat kun je dan precies allemaal aanpassen? Lees verder voor meer informatie!

Sim only wijzigen

Kort gezegd zijn er in het algemeen drie manieren om je abonnement te wijzigen:

  1. Via de app van je provider. Deze is te downloaden in de Google Play Store (Android) of de App Store (Apple).
  2. Via de website van je provider.
  3. Via de klantenservice van je mobiele aanbieder.

De meesten voeren wijzigingen door via de website of app van hun provider. Is er een specifieke vraag of lukt iets niet, dan is de klantenservice bellen natuurlijk ook vaak mogelijk.

Sim only abonnement wijzigen per provider

Hierboven hebben we in het algemeen uitgelegd hoe je sim only kan worden gewijzigd. Wil je meer weten over hoe dit zit voor jouw specifieke aanbieder? Hieronder leggen we per provider uit hoe je je sim only abonnement wijzigt.

Lebara abonnement wijzigen
Sim only provider Lebara geeft aan dat je elke maand je bundel omhoog of omlaag kunt aanpassen. Dit doe je via ‘MyLebara’ (deze omgeving kun je zowel via de Lebara website als app bereiken). Hiervoor dien je wel al minimaal 30 dagen een sim only abonnement te hebben.

Naast het bovenstaande is het ook mogelijk om onder andere voor sneller 4G-internet en onbeperkt bellen & sms’en te kiezen.

Lukt een wijziging niet, dan geeft Lebara een aantal redenen waarom dit het geval zou kunnen zijn: je hebt je factuur nog niet betaald, je maakt gebruikt van hun verlengingsaanbod, of je abonnement loopt nog niet 30 dagen.

Simyo abonnement aanpassen
Bij Simyo kun je wijzigingen doorvoeren via ‘Mijn Simyo’. Dit kan via de website of app.

Wil je je bundel veranderen? Ga hiervoor naar ‘Overzicht’ en klik op ‘bundels aanpassen’. Simyo geeft aan dat bundels maandelijks zowel omhoog als omlaag aanpasbaar zijn.

Iets anders wijzigen? Bekijk via Mijn Simyo de mogelijkheden, of neem contact op met de klantenservice als je er niet uitkomt.

KPN sim only aanpassen
Wijzigingen aan je abonnement of bundel regel je via ‘MijnKPN’ (zowel website als app). Denk hierbij aan bundel aanpassing, maar ook het wijzigen van je adres en andere extra opties. Je kunt inloggen met je ‘KPN ID’.

KPN geeft aan dat je je abonnement kunt wijzigen van sim only naar een abonnement met toestel. Hierbij moet je aan twee voorwaarden voldoen: een contract welke minimaal 3 maanden loopt, en het abonnement moet niet in zijn reguliere verlengperiode zitten. Verder is deze verandering alleen mogelijk door naar de klantenservice van de provider te bellen.

T-Mobile sim only abonnement veranderen
Via ‘My T-Mobile’ pas je je abonnement eenvoudig aan. Je kunt My T-Mobile bereiken door in te loggen via de website, maar ook door de app te downloaden.

Binnen My T-Mobile kun je meerdere veranderingen doorvoeren aan je sim only abonnement: je bundel, je persoonlijke gegevens, je contract, en meer.

Een andere genoemde mogelijkheid is het omzetten van je abonnement naar prepaid. Dit kun je alvast doorgeven aan de klantenservice voordat je contract afloopt.

Tele2 sim only abonnement wijzigen
Je Tele2 abonnement wijzigen? Dit doe je via de website of app in de omgeving ‘MijnTele2’. Volgens de provider regel je al je zaken het snelst via de app.

De drie primaire zaken die je kunt veranderen zijn je bundel, je gegevens, en je abonnement. Let erop dat je bij Tele2 wel op elk moment je bundel kunt verhogen, maar niet altijd verlagen. Je kunt alleen verlagen naar je oorspronkelijke bundel (bijvoorbeeld wanneer je al eens je data hebt verhoogd).

Pas je je bundel aan? Dan ontvang je een e-mail ter bevestiging.

Wat kun je aanpassen?

Het aanpassen van je abonnement kan natuurlijk veel betekenen. Er zijn dan ook meerdere redenen waarom iemand zijn of haar sim only zou willen wijzigen. Hieronder sommen we op welke wijzigingen mogelijk zijn.

  • Je bundel verhogen of verlagen. Dit kan je data zijn (MB’s), maar ook je belminuten/sms’jes, of juist een combinatie hiervan.
  • Contractduur van je abonnement.
  • Persoonlijke gegevens wijzigen.
  • Extra dienst of product kopen (zoals Spotify of Netflix) via je sim only.
  • Extra opties toevoegen aan je abonnement, zoals onbeperkt bellen naar bepaalde landen of een belplafond toevoegen.
  • Aansluiting veranderen: van een sim only naar een abonnement met toestel of prepaid (of andersom).
  • Je abonnement verlengen of opzeggen.

Zoals je ziet, zijn er voldoende opties. Staat wat jij wilt veranderen er niet bij? Dat betekent niet per definitie dat het onmogelijk is. Neem contact op met je provider, want misschien is jouw gewenste aanpassing wel degelijk mogelijk!

Hoe vaak kan ik mijn abonnement wijzigen?

Hoe vaak je iets kunt veranderen, hangt af van wat je verandert. Zo kun je bijvoorbeeld bij de meeste providers iedere maand je bundel aanpassen, terwijl je een wijziging van je persoonlijke gegevens direct doorvoert.

Let er op dat als het een aanpassing van je bundel betreft, de wijziging pas de volgende maand ingaat. In de maand van het aanpassen zelf verandert er nog niets.

Zijn er kosten verbonden aan aanpassingen?

De enige kosten die je maakt, zijn wanneer je zelf een extra dienst of product toevoegt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het toevoegen van Spotify of het verhogen van je MB’s. Voor het aanpassen zelf maak je nooit kosten. Dit is dus gratis.


Wil je een nieuwe sim only afsluiten? Op onze homepage kun je gemakkelijk de beste sim only abonnementen vergelijken en voor jouw favoriete bundel kiezen!

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

13 − 12 =