Written by SimonlyCheck

Lebara gooit haar merkstrategie om

Lebara kiest voor een nieuwe merkstrategie omdat het zich bevindt in een nieuwe fase. Dit bevestigd de provider zelf. Bij deze nieuwe merkstrategie richten ze zich op een grotere specifieke doelgroep. Voor het uitvoeren van dit merkbeleid kiest Lebara voor het reclamebureau Natwerk en pr-bureau Lubbers De Jong. Lees hieronder weer over de veranderingen van Lebara en de overgang van prepaid naar sim only abonnementen.

Wat gaat er veranderen bij Lebara?

Lebara, opgericht in 2001, is actief in totaal 6 Europese landen. Het gaat zich met de nieuwe merkstrategie richten op een aantal grote specifieke doelgroep. Een van de doelgroep waar Lebara zich op gaat richten zijn de millennials. Millennials heeft geen vaste definitie maar in veel gevallen wordt een geboortedatum van 1980 t/m 2000 gehanteerd. Lebara definieert millennials als volgt ‘een jonge, bredere klantenkring, die grenzeloze, transparante mobiele telefonie en internet verwacht. Waar Lebara zich in het verleden richtte op prepaid simkaarten gaat het nu de focus leggen op Sim Only abonnementen.

De redenen voor de nieuwe strategie

In het 4de kwartaal van 2018 heeft Lebara een omzet behaald van 123 miljoen. Dit betekende een daling van 11%. Deze daling is mede te wijten aan het feit dat Lebara het moeilijk heeft in Duitsland. Dit komt door de prepaid-registraties regels die gelden in Duitsland. Bij het kopen van een prepaid simkaart in Duitsland is het namelijk nodig om je te identificeren. Naast deze moeilijkheden in Duitsland daalde het totale klantenbestand van Lebara. Dit is te wijten aan het feit omdat er vooral werd gefocust op de winstgevende klanten.

Van prepaid naar sim only

Vanaf dit jaar biedt Lebara haar eerste 2 jarige Sim Only abonnementen aan in Nederland. Eerder heeft Lebara de overgang van prepaid naar Sim Only al bestempeld als succesvol. Het is de bedoeling dat de Sim Only abonnementen in de loop van de tijd ook gaat uitrollen naar de andere landen waarin het actief is. Het aantal klanten werd in het derde kwartaal van 2018 vastgesteld op ongeveer 900000. Dit betekende op jaarbasis een daling van 7,2%. Deze daling wordt grotendeels gewijd aan de afname van het aantal prepaid klanten.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

11 − vijf =