Written by Dennis Vlaar

KPN blijft marktleider ondanks daling klanten

Ondanks dat het klantenbestand van KPN met 5% kromp in 2019 blijven ze marktleider van de mobiele markt. T-Mobile groeide het hardst in 2019 onder andere door de overname van Telfort. Vodafone genoot ook van een groei, maar daalde wel naar de 3e plek op de ranglijst. In dit artikel gaan we dieper in op de providers en focussen we op de simonly markt. Lees dus verder!

KPN blijft marktleider

KPN daalde in 2019 in het aantal klanten met 5%. Deze daling komt vooral door de nieuwe strategie van KPN om zich meer te richten op de upper class segmenten. Deze strategie levert nog niet veel succes op voor KPN. Daarnaast is KPN gestart met een nieuwe actie genaamd “KPN Hussel”. Hiermee proberen ze de behoefte voor grote databundels te vullen. Het is nog maar de vraag of de actie het verlies van klanten kan tegenhouden.

T-Mobile groeit

T-mobile eindigde 2019 met een klantenbestand van 5,6 miljoen klanten. In 2019 is T-Mobile gegroeid met 1,6 miljoen klanten, waarvan 1,3 miljoen klanten van de overname van Telfort zijn. Zelf groeide T-Mobile dus met 300.000 klanten in 2019. Het gaat dus goed met T-Mobile, dit is vooral te danken aan de “Uit en Thuis” actie. Met deze actie krijgen klanten combivoordeel als ze mobiel en thuis van T-Mobile met elkaar combineren.

Vodafone groeit ook

Vodafone groeide op de sim only markt met 270.000 abonnees, hiervan zijn 76.000 in het laatste kwartaal erbij gekomen. Dit bracht het totaal naar 4,5 miljoen abonnees eind 2019. De groei van Vodafone is onder andere te danken aan de samenwerking met Ziggo. Klanten krijgen namelijk combivoordelen als je klant bent bij beide providers.

Vond je dit artikel interessant?
Laat een reactie achter!

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

twaalf − 6 =