Ben is klantvriendelijkste telecombedrijf van 2021
Uit onafhankelijk onderzoek van MarketResponse komt provider Ben naar voren als het klantvriendelijkste telecombedrijf van Nederland in 2021. Dit onderzoek vindt ieder jaar plaats en richt zich op negen verschillende branches, waaronder dus telecom. Aanbieder Ben, vooral bekend om sim only abonnementen, gaat er dit jaar met de prijs vandoor.
Top 3 meest klantvriendelijke telecombedrijven van 2021
Op basis van het onderzoek van MarketResponse zijn de volgende providers de meest klantvriendelijke telecombedrijven van 2021:
- Ben
- T-Mobile
- Simyo
Met een 8- scoort Ben dit jaar het hoogst van alle telecomproviders. Ben staat vooral bekend als voordelige sim only aanbieder. De prijzen zijn laag en er zijn regelmatig acties. Dit is echter niet de reden waarom het bedrijf dit jaar is verkozen tot klantvriendelijkste telecombedrijf van 2021. Hieronder zie je wat daar wél de redenen voor waren.
Waarom wint Ben dit jaar?
De twee hoofdredenen voor de overwinning van Ben zijn:
- Klanten zijn positief over de transparantie van provider Ben
- Klanten vinden de flexibiliteit bij wijzigingen fijn
T-Mobile en Simyo in top 3
Naast Ben scoorde T-Mobile dit jaar ook hoog. Sterker nog, het verschil met Ben was minimaal. Klanten waren het meest positief over de betrouwbaarheid en vriendelijkheid van provider T-Mobile.
Simyo scoort dit jaar opnieuw hoog. Hoewel de provider dit jaar de prijs niet wist te winnen, was dat de afgelopen jaren wel het geval. Simyo is dus iets gezakt, maar presteert over het algemeen opnieuw goed door in de top 3 van 2021 te staan.
Onderzoek gebaseerd op klantervaringen
Het klantvriendelijkheidsonderzoek van MarketResponse focust zich op klantervaringen. Hoe positiever deze klantervaringen zijn, hoe hoger een bedrijf scoort. Er wordt onder andere gekeken naar het nakomen van beloftes, het oplossen van fouten, de vriendelijkheid van personeel en de bereikbaarheid van een bedrijf.
Dit onderzoek maakt geen gebruik van een jury, nominaties of stemmingen. Bedrijven kunnen zich dan ook niet aanmelden, want grote Nederlandse bedrijven (zoals telecomproviders) doen automatisch mee. Het gaat hier om een continu onafhankelijk online onderzoek onder Nederlandse consumenten.