Written by SimonlyCheck

Wijziging sim only abonnementen van Tele2

Tele2 heeft op 1 september 2014 een wijziging doorgevoerd in de regelgeving rondom sim only abonnementen. Vanaf 1 september zul je als nieuwe abonnee verplicht zijn om een internetbundel af te sluiten. Daarentegen kun je wel maandelijks jouw sim only abonnement opzeggen.

Keuze mobiel internet

Omdat het vanaf 1 september verplicht is voor nieuwe klanten van Tele2 een internetbundel af te sluiten is het handig om te weten welke keuzes je hebt.
– 100 MB (€3,- per maand)
– 500 MB (€6,- per maand)Tele2_wijziging
– 1000 MB (€10,- per maand)
– 2000 MB (€15,- per maand)
– 4000 MB (€25,- per maand)
De meest gekozen bundel is volgens Tele2 de bundel van 1000 MB mobiel internet. Ten opzichte van andere providers is Tele2 samen met Simyo de goedkoopste provider.

Wat betekent dit voor huidige klanten?

Ben je inmiddels al Tele2 klant en wil je weten wat dit voor jou betekent? Voor huidige klanten zal er niets veranderen, deze zullen vast blijven zitten aan de eerder afgesproken regeling. Enkel nieuwe klanten die vanaf 1 september klant zijn geworden of gaan worden van Tele2 zullen te maken krijgen met de wijziging.

Belangrijke wijzigingen in het beleid

Als je op het punt staat om klant te worden bij Tele2 is het wel handig dat je weet wat de veranderingen inhouden en wat dat voor jou betekent. Hieronder alle wijzigingen op een rij:
– Afgesloten telefoon abonnementen krijgen een minimale lengte van twee jaar. Na deze periode zal de telefoon afbetaald zijn en kun je kiezen om een sim only abonnement door te laten lopen.
– Ieder toestel kan gecombineerd worden met een abonnement.
– Een abonnement bestaat altijd uit een Bel, SMS en internetbundel.
– Er zullen aansluitkosten worden doorberekend bij het afsluiten van zowel een telefoon abonnement als een sim only. (Telefoon abonnnement: €30,- / Sim only: €10,-. Deze kosten zijn eenmalig)
– De mogelijkheid om te starten met een sim only abonnement en daar later een telefoon bij te kopen.
– Sim only abonnementen kunnen maandelijks aangepast of opgezegd worden.

Tele2 gaf als redenen van de wijziging aan om het gemakkelijker te maken voor de klant. Door de nieuwe abonnementsstructuur van zowel sim only als telefoon abonnementen zal het gemakkelijker worden voor de klant. “Er zullen minder keuzes zijn waardoor het minder complex wordt voor de klant, aldus Tele2“.

Tele2_beleid

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

11 − 9 =