Written by SimonlyCheck

Hoe werkt nummerbehoud met een sim only?

Ga je een nieuw sim only abonnement afsluiten dan heb je vast wel nagedacht over nummerbehoud. Dit betekent simpelweg dat je jouw bestaande nummer meeneemt naar je nieuwe provider. Dit is natuurlijk heel erg handig en dus zeker het afwegen waard. Denk hierbij maar eens aan alle contacten die jouw nummer hebben waaronder vrienden, familie, kennissen, bedrijven, instanties, zakenrelaties en vul de lijst maar aan. Een nieuw nummer opnieuw doorgeven aan iedereen kan dus een hoop werk zijn. Daarnaast ben je wellicht blij met je huidige nummer en wil je deze niet kwijt om wat voor reden dan ook. Nummerbehoud is dus zeker iets waar je bij een nieuw sim only abonnement even naar moet kijken. Ben je toe aan een nieuw nummer, dat kan natuurlijk ook. Vaak kun je bij het afsluiten zelfs nog kiezen tussen een paar voor jouw wellicht interessante telefoonnummers.

Nummerbehoud bij een nieuw sim only abonnement

In de meeste gevallen is het zo dat als je een nieuw sim only abonnement kiest er bij het afsluiten gekozen kan worden om je nummer mee te nemen naar deze nieuwe provider. Let hier dus op als je een nieuw sim only abonnement neemt en zorg ervoor dat je dit op de juiste manier invult. Jouw nieuwe provider zorgt er dan voor dat alles vlekkeloos verloopt en jouw nummer wordt meegenomen naar je nieuwe sim only abonnement. Dit is natuurlijk enorm handig want op deze manier heb je er zelf verder totaal geen omkijken naar. In sommige gevallen kan het echter zo zijn dat je het moet aangeven bij jouw huidige provider. Raadpleeg hiervoor de provider waar je jouw nieuwe sim only abonnement afsluit. Als het op wat voor manier ook niet mogelijk blijkt kun je altijd terecht bij je huidige provider. Deze is hoe dan ook verplicht jouw nummerbehoud op een goede manier in orde te maken. Je kunt dus altijd jouw nummer meenemen naar een nieuw sim only abonnement ook als is dit bij een andere netwerk.

Geschillencommissie

Normaal gesproken gaat alles goed en zal je dus ook geen enkel probleem ondervinden bij het regelen van jouw nummerbehoud. Vaak is het alleen maar een kwestie van aangeven dat je nummerbehoud wilt bij je nieuwe provider en klaar is kees. Mocht het nu toch onverhoopt niet lukken of doet jouw huidige provider erg lastig dan kun je altijd nog terecht bij “De Geschillencommissie” voor info en oplossingen m.b.t. nummerbehoud. Ook het “Klachtenkompas” kan nog ingezet worden. Dit is onderdeel van de Consumentenbond en gaan jouw zeker helpen de nodige ontstane problemen met nummerbehoud bij jouw netwerk op te lossen.

Houd er verder rekening mee dat het aanvragen van nummerbehoud tot wanneer je nummer ook echt werkt bij je nieuwe provider een overbruggingsperiode kan beslaan van zo een 10 dagen. Na deze 10 dagen moet je jouw nummer dus weer kunnen gebruiken bij je nieuwe sim only abonnement. Er “mag” ook een vergoeding gevraagd worden voor het overzetten van jouw nummer naar jouw nieuwe abonnement. Let hierbij wel op dat dit niet meer mag bedragen dan pakweg 10 euro. Is dit bedrag hoger moet je dan ook zeker aan de bel trekken en bij je provider raadplegen waarom deze kosten hoger zijn dan normaal.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

vijf + zeventien =